Opublikowano: czwartek, 10, lipiec 2014 12:28
Marzena Nowalińska Redaktor Bip
Odsłony: 3782

Informacje nieudostępnione w BIP

W jaki sposób można uzyskać informacje, które nie zostały udostępnione w BIP?
Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej, informacja publiczna, która nie została Udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, udostępniana jest na wniosek zainteresowanego (za wyjątkiem informacji prawnie chronionych, o których mowa poniżej).
Udostępnienie informacji na wniosek następuje "bez zbędnej zwłoki", nie później niż
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w tym terminie, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia wnioskodawcę o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie
dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku. Instytucja udostępniająca informację ma obowiązek umożliwić jej skopiowanie, wydrukowanie, przesłanie lub przeniesienie na powszechnie używany nośnik informatyczny.
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia powiadamia pisemnie wnioskodawcę
o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje,
w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku
o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się. Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji przez organ następują w drodze decyzji administracyjnej.
Kiedy dostęp do informacji publicznej jest ograniczony?
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych
w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.
W jaki sposób złożyć wniosek?
Wniosek pisemny o udostępnienie informacji publicznej. Forma wniosku jest dowolna. Można skorzystać z gotowego formularza, który zamieszczony jest poniżej. W celu uzyskania odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej, nie są wymagane dane osobowe wnioskodawcy. Konieczne natomiast są dane kontaktowe, np. adres e-mail, na który zostanie przesłana odpowiedź. Dane osobowe wymagane są natomiast w przypadku, kiedy organ wydaje decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub umorzeniu postępowania. Jeśli wnioskodawca na etapie złożenia wniosku nie poda danych osobowych, to w przypadku konieczności wydania decyzji administracyjnej, będzie proszony o ich uzupełnienie. Wnioski o udostępnienie informacji publicznej można składać bezpośrednio w biurze Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ciechanowie przy ul. 17 Stycznia 60 B (I piętro Krytej Pływalni). Wnioski można także składać za pomocą telefonu
i telefaksu (tel./fax: 23 673 24 84), poczty (adres: 06-400 Ciechanów, ul. 17 Stycznia 60 B) lub poczty elektronicznej (adres:mosir@mosirciech.pl).

 

WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ (pobierz)